〚和訳〛Lindsey Stirling feat. Mako - Lose You Now

www.youtube.com

I wish I could remember every second we had

僕たちが過ごした日々を覚えていられたらよかったのに

 

I know I tried to count 'em all one by one, one by one

一つ一つ数えようとはしてみたものの

 

But you don't get 'em back, you don't get 'em back

でもそれは戻ってこないし、取り返しがつかないんだろう

 

Take every memory we’ve ever had

今まで僕たちが過ごした思い出を

 

Oh, I want to live 'em all one by one, one by one

一つ一つ大切にしながら生きていきたい

 

 

And I swear that I'm not gonna lose you now

だって僕は誓ってもう君を失いたくない

 

I’ll keep you in my life somehow

何とかして君と一緒にいようとするよ

 

And even when the lights go down, down

たとえ光が消えていってしまっても

 

I could never lose you now

僕は君を失いたくない

 

And even though we're not so close here

たとえ僕たちがもう疎遠であったとしても

 

Maybe you could pick me up still

もしかしたら君が拾い上げてくれるかなと思ってしまう

 

‘Cause I can't stop falling down

僕はこれ以上落ちていられない

 

I can’t stop falling down

落ちていきたくないのに

 

And I'm not gonna lose you now

君を失いたくないんだ

 

 

I'm not gonna lose you now

君を失いたくないんだ

 

 

Oh I can still remember all the lessons you gave me

君が教えてくれたことを今でも鮮明に覚えている

 

I hope that I can live ‘em all one by one

それらを一つ一つ大切に生きていけたらと願うよ

 

Don’t you go looking back, there’s no looking back

振り返っても無駄なのに、振り返ることなんかないはずなのに

 

And I don’t mean to open every picture I saved up

今まで撮りためた写真を見るつもりなんかなかったのに

 

I’m only trying to visit with you one by one, one by one

一歩ずつ君のもとに訪れようとしてしまうんだ

 

 

And I swear that I'm not gonna lose you now

だって僕は君をあきらめきれないんだ

 

I need you in my life somehow

僕は君がいないといけないんだよ

 

And even when the lights go down, down

たとえ周りが見えなくなってしまっても

 

I could never lose you now

君を失うことなんかできない

 

Even though we're not so close here

たとえ僕たちがもう疎遠であったとしても

 

Maybe you could pick me up still

もしかしたら君が救ってくれると思ってしまう

 

‘Cause I can't stop falling down

だってこれ以上落ちたくないのに

 

I can’t stop falling down

一人じゃどうしようもないんだ

 

And I'm not gonna lose you now

もう君を見失わないよ

 

 

Even when I'm falling down

たとえ落ちてしまうとしても

 

I'm not gonna lose you 

君を失いたくない

 

‘Cause I can't stop falling down

これ以上落ちていられないのに

 

I can’t stop falling down

一人じゃ何もできないよ

 

 

I’ll keep you in my life somehow

君とずっと一緒にいたい

 

And even when the lights go down, down

たとえ周りが見えなくなっても

 

I’m not gonna lose you now

それでも失いたくない

 

I’m not gonna lose you now

失いたくないんだ