〚和訳〛Vicetone feat. Kat Nestel - Nothing Stopping Me

www.youtube.com

Just when I realized

気づいた時には

 

You been shutting me out

私はあなたに見限られていた

 

I start to reach for the sky

空に向かって手を伸ばしてみる

 

And nothing's falling down

何も落ちてこないのに

 

Everybody knows how the story goes

みんな知ってるような物語だけど

 

But fairy tales have been lying to me

でもおとぎ話はそう思うようにいかないの

 

Every time I try, you just run and hide

私は何回も挑戦するのに、あなたは逃げてばっかり

 

Now I'm finally feeling free

今、やっと自由を感じることができたの

 

Tell me, can you see me now

ねぇ、私のことが見える?

 

While I rise above the crowd

大勢の人たちの前に立つ私を

 

Who would've known I'd make it out

誰も私が成功するなんて思ってなかったんでしょう

 

Your broken world, no

あなたたちのふざけた世界

 

You thought you tore me down

あなたは私を引き裂いたつもりなんでしょうけど

 

I'm not giving up now, you know

お生憎様、私は諦めないわ

 

So tell me, can you see me now rising above?

ねぇ聞かせてよ、あなたなんかに今の私が見える?

 

And nothing's stopping me now

今の私を止めることなんかできない

 

 

And nothing's stopping me now

誰にも邪魔させないわ

 

And nothing's stopping me

止めることなんかできない



Now I know my feet

やっと自分に自信が持てたの

 

They won't fail me now

もう失敗なんか犯さない

 

So thanks for showing me

見てくれてありがとう

 

All that I am about

私の生き様を

 

Everybody knows how the story goes

みんな知ってるような物語だけど

 

But fairy tales have been lying to me

でも人生は思うようにいかないの

 

Every time I try, you just run and hide

何回も挑戦するの、あなたは逃げてしまうでしょうけど

 

Now I'm finally feeling free

今、最っ高に自由を感じるわ

 

Tell me, can you see me now

本当に私のことが見えてるの?

 

While I rise above the crowd

大勢の人たちの前に立つ私が

 

Who would've known I'd make it out

私が成功するなんて誰が思ったでしょうね

 

Your broken world, no

あなたの愚かな思考回路

 

You thought you tore me down

どうせめちゃくちゃにしてやったとか思ってたんでしょう

 

I'm not giving up now, you know

でも私は諦めないわ。知ってるでしょう

 

So tell me, can you see me now rising above

ねぇ早く、あなたに今の私が見えるの?

 

And nothing's stopping me now

誰も私を止めることなんかできない

 

 

And nothing's stopping me now

誰にも邪魔なんかさせない

 

 

So, can you see me now?

少しは見えるようになった?

 

Can you see me now?

それともまだなの?

 

 

Tell me, can you see me now

教えてよ、私に追いついてこれるか

 

While I rise above the crowd

大勢の人たちの前に立つ私に

 

Who would've known I'd make it out

誰も私に期待してなかった世界

 

Your broken world, no

都合がいいだけの想像

 

You thought you tore me down

あなたが私を打ち負かす妄想

 

I'm not giving up now, you know

私は諦めたりなんかしない

 

So tell me, can you see me now rising above

だから教えて、あなたは私の元に辿り着けるの?

 

And nothing's stopping me now

誰にも私を止められないわ